
British Wrestling Association Event og League Management Software
UDVIKLING AF DIGITALE ENGAGEMENTVÆRKTØJER TIL EN NATIONAL SPORT
fremstille komplekse kvalificerende og knockout runder. Denne proces tog ofte timer, og hvis der opstod fejl, forårsagede de ofte forsinkelser og andre problemer.
I sommeren 2020 begyndte arbejdet på C-Mats – begivenheds- og konkurrencestyringssoftware til British Wrestling Association (BWA).
At forstå kunderejsen - fra event tilmelding til leaderboard
For at producere software, der imødekom hver aspekt af en brydningskonkurrence, var det vigtigt at forstå alle processerne inden i den. Disse inkluderer veje ind, parre, score og dømme.
En yderligere overvejelse, der gik forud for begivenheden, var kravet om at kontrollere atleter var medlemmer af BWA og at deres medlemskaber var opdaterede. For at gøre dette var integration med medlemskabsstyringsudbyder GoMembership nødvendig via API.
Design af en intuitiv og inkluderende brugergrænseflade
Konkurrencer i mange sportsgrene er stærkt afhængige af frivillige - mennesker, der er passionerede omkring sporten og har en investeret interesse i den - enten fra personlig deltagelse eller fra en elsket. Det fantastiske ved dette er, at frivillige består af en mangfoldig blanding af mennesker - et potentielt problem, fra et begivenhedsstyringsstandpunkt, er, at ikke alle frivillige er tunge brugere af software.
For at imødekomme dette blev der udført en stor mængde arbejde i brugergrænsefladedesignet af platformen, før nogen softwareudvikling begyndte - hvilket resulterede i en intuitiv og flerlaget platform, der begrænser adgangen og giver omfattende kontrol, hvor det er nødvendigt.
Resultatet
Udvikling af algoritmer til retfærdigt og automatisk at fordele junioratleter efter vægt
En af de nøgleleverancer til projektet var at hjælpe med at løse en kompleks løsning for at hjælpe med at parre børn inden for deres vægtområde. Dette er en udfordring, takket være det faktum, at et barns vægt (og højde) hurtigt kan stige eksponentielt.
For at adressere dette udviklede teamet hos Rocca. en algoritme, som ville håndtere denne proces automatisk og på en brøkdel af et sekund. De foreslåede puljer kunne derefter forfattes af embedsmænd i en proces, der gav det ideelle resultat under omstændighederne. Når det er godkendt, forpligtes puljerne til begivenhedens tidsplan, og konkurrencen kan begynde.
Design af en unik scoresheet-interface og live scoreboard
Det blev klart for alle parter, ret tidligt i software design processen, at den papirbaserede proces med at score en kamp krævede en revision. Først fordi vi tog et portrætdokument og anvendte det på et landskabsformat skærm, men også fordi scoring var en højhastighedsaktivitet, der krævede færdigheder og dyb viden om sporten for korrekt at dømme den.
Tid blev afsat til det nye scoresheet-interface, næsten som et særskilt projekt, for at designe et intuitivt og ergonomisk interface til embedsmændene. Den resulterende software skulle også kommunikere med et tilknyttet scoreboard i realtid (mere om dette i næste afsnit), der leverede score information såvel som strafdetaljer i rækkefølge af forekomst.
Det resulterende BWA C-Mats scoresheet og scoreboard er en sportsspecifik og unik udvikling - en første for brydning i England.
Atlet og aktivhåndtering
En af de største udfordringer ved enhver begivenhed er at sikre, at atleterne ankommer for at konkurrere på det rigtige tidspunkt og det rigtige sted. Traditionelt har dette krævet en række 'runners', der fragter fortabte atleter til det rigtige sted i rette tid til deres kamp.
C-Mats løser dette ved at levere en række atlet-facing displays, der giver dem et billede af deres samlede præstation og afgørende fortæller dem, hvor de skal være næste gang.
Denne løsning fjerner behovet for kødannelse eller samling omkring en kampark, da skærmene kan placeres overalt i lokalet og også er tilgængelige via C-Mats' personlige profil sider. Hvad atleten ser er kun deres kampe - hvilket eliminerer enhver chance for fejl eller forkert placering.
Udvikling af offline og caching evner
Begivenheder er undertiden plaget af uundgåelige strømafbrydelser og tab af forbindelse. Dette er ofte dødsstødet for cloud-baseret software og noget der krævede overvejelse for at afbøde i C-Mats platformen.
Rocca. har designet C-Mats til at cache data i tilfælde af et pludseligt tab af forbindelse. Dette betyder, at kritiske score- og standingsdata beholdes lokalt, i det mindste indtil forbindelsen genoprettes. Dette betyder, at begivenheder vil kunne fortsætte uforstyrret.
Vigtigt er, at denne løsning ikke kræver en omfattende backupserver. I stedet styrer softwaren sig selv automatisk. Brugeren får besked, når forbindelsen er mistet - men behøver ikke at gøre noget for at løse det.
Citat fra udviklingschef, Andreas Michaelas, British Wrestling:
"Fra udb dsprocessen til udviklingen af konkurrencesystemet har Rocca arbejdet flittigt med et smil og en kop kaffe i hånden. Deres positive evne til at tilpasse sig og reagere på hver en skiftende efterspørgsel fra en National Governing Body, jeg ville bare tage denne mulighed for at sige en kæmpe tak.
Mængden af arbejde og indsats, som teamet hos Rocca har ydet for at få BWA C-Mats systemet op og fungerende, er uden sidestykke, og vi ser frem til at fortsætte vores samarbejde med dem, mens vi fortsætter med at udvikle C-Mats systemet.”