

Ændring af holdninger til fysisk aktivitet i Sheffield
Move More Month - en Sheffield-fokuseret sundheds- og wellness-initiativ i en hidtil uset skala. Move More er en strategi for hele Sheffield, der leveres af partnere i hele byen. Den ønsker, at Sheffield skal være den mest aktive by i Storbritannien inden 2020. Og som et resultat ser meningsfulde forbedringer i sundhed, trivsel og livskvalitet for alle, der bor i byen.
Vi arbejdede tæt sammen med Move More projektledelsesteam, ledet af Professor Rob Copeland fra Sheffield Hallam University og National Centre for Sport and Exercise Medicine (NCSEM) i opbygningen til Move More Month. Selvom vi oprindeligt var kontraheret til at genudvikle Move More-webstedet, førte vores samarbejde til flere centrale aktivitetsplatforme.
Move More websted og Finder
Move More-webstedet er tænkt som et 'go to' sted for dem, der ønsker at blive aktive i deres eget tempo. 'Sociale norm'-beskeder blev designet ved hjælp af billeder og citater fra Sheffield-borgere, der havde haft gavn af Move More - enten som patienter på et af de tre behandlingscentre, der ligger sammen med fritidscentre. Eller som folk, der har set fordelene ved regelmæssig aktivitet.
Marketing Toolkit
Move More's succes skyldes delvis den forenede tilgang til markedsføring, som partnerorganisationer som Sheffield City Council, NHS og kommunale sportscenterledere har vedtaget. For første gang i Sheffields historie blev en byomfattende marketing- og social kampagne muliggjort af denne enhed. For at støtte partnerorganisationer udviklede Rocca. et digitalt marketingværktøjssæt. Dette tog form af et websted, der indeholder grafik til tryk og digital medier og kernebudskaber. Det gav også en fuld social mediekampagneprogram, så beskeder var konsekvente og ensartede på tværs af organisationer.
Move More Workplace Challenge
Virksomheder er en nøglemålgruppe for Move More og sundhedsorganisationer generelt. Kontoransatte repræsenterer en risiko i generelle sundheds- og fremmødeterminer. Som en del af Move More Month og i tæt samarbejde med Prof Rob Copeland, udviklede Rocca. en skybaseret aktivitetsplatform for medarbejdere. Platformen brugte Rio Olympics som et tema og tildelte brugerne medaljer til gengæld for aktive minutter. Platformen brugte gamification-teknikker til at holde brugerne engagerede - viser individuelle team og organisationsresultater i en liga tabel.
Move More Schools Challenge
Vores omfattende erfaring med Near-field Communications (NFC) teknologi kom på spil for den førende løsning, vi udviklede for børnehaver under Move More Month. Silikone armbånd blev givet til børnene på seks deltagende skoler. Når de berøres mod sensorer rundt om i skolen, registrerede disse armbånd en rejse for det pågældende barn.
Rejserne lagde op til individuelle klasseresultater, og klasserne bidrog til samlede skoleresultater, hvilket gjorde hele pilotprojektet til en byomfattende aktivitetskonkurrence. Over 100.000 rejser blev registreret i alt, nok til at skolerne kunne rejse til Athen og tilbage, hvis de blev lagt ud fra ende til anden! Børnene var begejstrede for deres armbånd, og Move More kunne registrere en stigning i aktiviteten på tværs af skolerne.
Move More Workplace Challenge:
- >100 ARBEJDSPLADSER
- 250 TEAMS
- 3.500 DELTAGERE
- 7 MILLIONER AKTIVE MINUTTER REGISTRERET
- SKOLEUDFORDRING:
- 40 DELTAGENDE SKOLER
- >10.000 DELTAGENDE BØRN
- >250.000 REJSER (PUNKT-TIL-PUNKT)
Move More Month:
- >300 GRATIS BYBREDDE AKTIVITETER
- 54 DELTAGENDE ORGANISATIONER
- MEDIE DÆKNING:
- BCC BREAKFAST - 6.8M PUBLIKUM
- BBC RADIO SHEFFIELD - 279K PUBLIKUM
- SHEFFIELD STAR NEWSPAPER (COVER ARTICLE) - 133K LÆSERE
- SHEFFIELD TELEGRAPH NEWSPAPER - 62K LÆSERE
- SOCIALE MEDIER RÆKKEVIDDE:
- FACEBOOK - 50K RÆKKEVIDDE
- TWITTER - 196K IMPRESSIONER, 10K PROFILBESØG
Move More-måneden var og fortsætter med at være en stor succes for Sheffield. Begivenhederne, aktiviteterne og interventionerne tiltrak national medieopmærksomhed, der kulminerede i et interview med Prof Rob Copeland på BBC Breakfast. Vigtigst af alt markerede Move More Month begyndelsen på en kulturel ændring i Sheffield og dens holdning til aktivitet som en vej til fysisk og mental trivsel.