

Forbedring af en historisk fodboldmærke
Sheffield and Hallamshire County Football Association er den ældste i Storbritannien. Dannet i Sheffield i 1867 som den første amts-FA, er den ansvarlig for administration, kontrol og fremme af græsrodsfodbold i Sheffield-regionen.
I sommeren 2018 blev Rocca. bragt ind for at se på, hvordan den fremmede sig selv på digitale og trykte kanaler. Arbejdet kulminerede i en opfriskning af mærket, herunder en respektfuld omarbejdning af logoet.
Organisationen eksisterer for at tjene fodbolden i regionen - fra fremme til beskyttelse er dens rolle afgørende for spillets fortsatte succes. Rocca. arbejdede med marketingteamet og general manageren for at definere 'søjler' for kommunikation. Disse søjler repræsenterer de temaer, som FA arbejder på tværs af, fra beskyttelse til regulering.
Logo udvikling
Det oprindelige Sheffield and Hallamshire County FA-logo blev skabt for godt over 100 år siden. Over tid er det blevet moduleret og justeret for at passe til nye medier og skiftende smag. Da vi blev bedt om at evaluere det, gjorde vi det med den største respekt for dets oprindelse.
Over tid er den oprindelige skjoldform blevet indhyllet med en cirkelrund form. Kornaksene inden i skjoldet har fået deres detaljer forenklet. Dette er sandsynligvis til hjælp for dens anvendelse på ting som striber, hvor grov nålearbejde ikke kan gøre denne type fin detalje retfærdighed.
Rocca. nærmede sig opgaven, som om det var en omhyggelig restaurering af maleriet. Snarere end en total modernisering, har logoet modtaget en 'let touch'-revision. Teksten rundt om cirkelrunden blev gjort mere læsbar ved at rette dens retning. Skjoldet er blevet droppet for at give mere plads til både kornaks og pilarrangement, og fornemmelsen af perspektiv er blevet forbedret ved at kontrastere størrelsen på kornaksene og brugen af en horisontlinje bag dem, kombineret med den effektive brug af farve.
'Med dig fra starten'
For at give en fornemmelse af historie til den tjeneste, som FA har nydt, er taglinjen 'Med dig fra starten' blevet udviklet. Linjen sidder på en flåde af bevidsthedsindhold fra digitale bannere til træk-op-bannere.
Taglinjen sidder på billeder, som afspejler regionens arbejderklasse og industrielle arv, mens den projicerer en følelse af styrke, stolthed og sammenhold.
'Skifter liv gennem fodbold'
Til græsrodens engagement blev taglinjen 'Skifter liv gennem fodbold' vedtaget, og designere hos Rocca. skabte et mærke for at gøre det øjeblikkel ligt genkendeligt på græsrods-kollateraler. Her tager billedsproget en mere menneskelig tilgang, der fremhæver FAs arbejde med de unge.
Den nye branding af Sheffield and Hallamshire County FA blev lanceret den 1. august 2018 til en meget positiv modtagelse. Organisationen fortsætter med at arbejde med Rocca. for at udforske nye muligheder, der opstår fra opfriskningen.